Ankara YHT Garı 40 milyondan fazla yolcuyu ağırladı

ankara yht gari 40 milyondan fazla yolcuyu agirladi BDMPeI5a.jpg

Türkiye’nin Ulaşımında Dev Adımlar: Ankara YHT Garı 9. Yılını Kutluyor

Türkiye’nin ulaşımda gerçekleştirdiği 20 yıllık büyük atılım, demir yolu ulaşımında da önemli bir ivme kazandırdı. Bu başarı hikayelerinden biri de Ankara YHT Garı’nın 9 yılı geride bırakması.

40 Milyondan Fazla Yolcu Ağırlandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara YHT Garı’nın 29 Ekim 2016 tarihinde açılmasının ardından bugüne kadar 40 milyondan fazla yolcuya hizmet verdiğini açıkladı. Günlük ortalama 17 bin yolcunun tercihi olan gar, TCDD’nin yeni vizyonuna uygun olarak tasarlandı ve hizmete açıldı.

Ankara YHT Garı, Ankara’ya prestij kazandıran eserler arasında önemli bir yere sahip. TCDD’nin yap-işlet-devret modeliyle inşa edilen gar, başkentin simgesi haline geldi.

“Ankaralılar İçin Yeni Bir Yaşam Merkezi”

Ankara YHT Garı, ticari alanları, otoparkları, kafe-restoranları, iş ofisleri ve diğer sosyal donatılarıyla sadece yolculara değil, Ankaralılara da yeni bir yaşam merkezi sunuyor. Yüksek hızlı demir yolunun yanı sıra banliyö ve diğer raylı sistemlere kolay erişim imkanı sağlayan gar, sosyal ve kültürel etkinlikler için de tercih edilen bir mekan haline geldi.

Uraloğlu, Ankara YHT Garı’nın TCDD’nin yeni vizyonunu yansıttığını ve modern mimari anlayışıyla tasarlandığını belirtti.

“Günde 50 Bin Yolcuya Hizmet Veriyor”

Ankara YHT Garı, Başkentray, Ankaray ve Keçiören metrolarına entegre bir şekilde inşa edildi. 2013 yılında başlanan inşaat 2016’da tamamlandı ve gar, günlük 50 bin yolcuya hizmet verebilecek kapasiteye sahip. Toplam 8 kattan oluşan gar, 12 YHT setine aynı anda hizmet verebilecek şekilde planlandı. Ayrıca, engellilerin tüm ihtiyaçları göz önünde bulundurularak tasarlanan Ankara YHT Garı, konforlu ve hızlı bir seyahat imkanı sunuyor.

Ankara YHT Garı, hafta içi Konya, Eskişehir, İstanbul ve Sivas yönlerine günlük çok sayıda YHT seferi düzenliyor, böylece kentin ulaşımını kolaylaştırıyor.