Coca-Cola fabrikasında yaşanan baykuş olayına tepkiler çığ gibi

Doğa koruma kuruluşu ‘Owl Rescue Centre’, bahsi geçen tesiste yaşananların kendilerini “şoke ettiğini” duyurdu. Merkezin yöneticilerinden Brendan Murray, Coca-Cola’nın tesisteki baykuşu çıkarmak için bir haşere kontrol firması çağırdığını söyledi. Ancak görevliler baykuşu canlı şekilde çıkaramayınca, olay herkesi rahatsız edecek bir şekilde sonuçlandı.

Murray, kendisinin yola çıktığı sırada firmanın çalışanından bir telefon daha aldığını anlattı:

“Bana baykuşun öldürüldüğünü söyledi. Coca-Cola’nın vahşi yaşama değer vermediği çok açık. Üretimde yaşadıkları kayıp, bir canlının hayatından daha önemli görünüyordu.”

SORUŞTURMA BAŞLATILDI

Murray, fabrikanın bulunduğu bölgede büyük olasılıkla peçeli baykuş bulunduğunu belirtti.

Güney Afrika Hayvanlara Zulmü Önleme Dernekleri Ulusal Konseyi (NSPCA), olayla ilgili inceleme başlattığını açıkladı. Kurum, Coca-Cola ile iletişime geçmeye çalıştıklarını ancak şirketin yanıt vermediğini duyurdu.

Owl Rescue Centre ise, olaydan bu yana Coca-Cola’nın hiçbir iletişim kurmadığını, telefonlarının dahi kapatıldığını belirtiyor.
Murray’e göre yüzlerce büyük şirketle çalışıyorlar fakat Coca-Cola ‘istisnalardan biri’:

“Bize zaman tanırlar, içeri girip hayvanı yakalamamıza ve taşımamıza izin verirler. Ama Coca-Cola ile bu üçüncü ya da dördüncü sorunlu deneyimimiz. Onlar kronik bir problem.”

ŞİRKETTEN TARTIŞMALI AÇIKLAMA

Coca-Cola ise konuya ilişkin yaptığı açıklamada baykuşun “cam kapıya ve pencereye çarparak öldüğünü” iddia etti. Ancak şirket:

– Baykuşun neden panikleyip cama çarptığı,

– Neden Owl Rescue Centre’ın inceleme yapmak üzer egelmesine izin verilmediği,

– Neden koruma ekibinin çağrılarına yanıt verilmediği sorularının hiçbirine açık yanıt vermedi.